Nederland

Site Map     
Portakabin NlVolgen:
Subscribe to me on YouTube
  • 0800 3456 000


Brand awareness bouwen op onverwachte plaatsen

04/09/2015

Merkidentiteit – het is een krachtig begrip waar bedrijven veel winst mee kunnen boeken. Het is de manier waarop het bedrijf wil dat zijn merk ontvangen wordt; merkidentiteit is de betekenis en bedoeling van het merk dat het bedrijf wil communiceren. (De Rijcke, 2000) Aan de marketingafdeling de schone taak om dit zo goed mogelijk te doen. Dit kan uiteraard op meerdere manieren en heeft invloed op meerdere factoren. Één daarvan is brand awareness.

Merkidentiteit & brand awareness
Brand Awareness is een begrip dat beschrijft hoe goed een klant in bepaalde situaties een merk kan herkennen. Daarbij is het ook belangrijk hoe gemakkelijk de klant dat doet. Hoe vaker en sneller een klant uw merk eruit kan pikken, hoe beter. Een dergelijke hoge brand awareness heeft een aantal voordelen. Ten eerste komt uw merk dan in het rijtje dat de klant in gedachten heeft wanneer hij of zij een product uit een bepaalde categorie aanschaft. Daarnaast kan het ook de doorslag geven om daadwerkelijk uw product of dienst te kiezen. Als de klant het al vaker heeft gezien of gehoord, is hij of zij namelijk sneller geneigd deze boven de andere opties te stellen. Als laatste versterkt u met een hoge brand awareness ook de associaties met uw merk. En dat heeft dus te maken met, inderdaad, de merkidentiteit. Hoe vaker u de waarden van uw merk communiceert, hoe beter de klant deze onthoudt. (Keller, 2010/Van Eekhout, 2011)

Nieuwe kans om brand awareness te bouwen
Televisiespotjes, websites en advertenties in tijdschriften – het zijn allemaal bekende manieren om brand awareness te bouwen. Maar hebt u er wel eens aan gedacht om uw gebouw in te zetten? Als u een tijdelijk of permanent gebouw bij Portakabin huurt, is dat mogelijk. Met een zogenaamde ‘exterieurwrap’ toveren we een gebouw om in visitekaartje dat de waarden van uw merk duidelijk communiceert. Of het nu alleen om een logo gaat of om een compleet verhaal dat met afbeeldingen verteld wordt, de mogelijkheden zijn altijd te bespreken. Benut u deze kans?

Bronnen:
J. de Rijcke, Handboek marketing, p 208. Uitgeverij Garant. 2000.
R. van Eekhout, Brand Knowledge: Brand Awareness. 28 december, 2011.
K. Keller, Strategisch Merkenmanagement. Pearson Education. Derde editie, 2010.




Gratis Downloads

0800 3456 000

© Portakabin 2017   |    Portakabin BV, Leeghwaterstraat 85, 3384 AE Sliedrecht, Netherlands   |   T: 0800 3456 000